اشتراک مطالب

۷ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

با اعلام مدیرکل دفتر متوسطه وزارت آموزش و پرورش ، وزارت آموزش و پرورش موافق برگزاری کنکور 1400 به صورت طراحی سوال برای داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید به صورت جداگانه و برگزاری کنکور مختص این داوطلبان نظام قدیم مثل سال 99 می باشد

عباس سلطانیان ، مدیرکل دفتر متوسطه وزارت آموزش و پرورش ،  درباره موضع این وزارتخانه نسبت به شرکت داوطلبان کنکوری نظام قدیمی در کنکور ۱۴۰۰ بیان کرد : کتاب‌های پایه دوازدهم تغییر نکرده است و داوطلبان مشکلی بابت منابع آزمون ندارد اما با این وجود باز هم  طبق مصوبات مرکز  سنجش و پذیرش اقدام خواهیم کرد .

او ادامه داد : در کنکور سال ٩٩، دانش آموزان می ‌توانستند در آزمون ورودی شرکت کرده و مخیر بودند نظام جدید یا قدیم را انتخاب کنند و طبق آن سوالات در نظر گرفته شده را پاسخگو باشند .

مدیرکل دفتر متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سیاست گذاری برای برگزاری کنکور همه ساله با شورای سنجش و پذیرش است ، گفت : آنچه در سال ٩٩ مورد وثوق اکثر دانش آموز بود ، اقدام قابل توجه و رضایت‌بخشی به نظر می‌رسید .

سلطانیان تصریح کرد : پیشنهادی که آموزش و پرورش دارد صرفا مصلحت دانش آموزان است البته که هرچه در شورای سنجش و پذیرش تایید شود ، مقید به آن خواهیم بودیم ، اما معتقدیم که شیوه برگزاری کنکور سال ٩٩ مناسب بود .

شیوه فارغ التحصیلی از مدرسه برای داوطلبان نظام قدیم


او درباره فارغ‌التحصیلی دانش آموزانی که در نظام قدیم تحصیل می‌کردند و هنوز مدرک دیپلم خود را دریافت نکرده اند ، بیان کرد : نحوه ارزشیابی شفاف و روشنی از سوی شورای عالی آموزش و پرورش مورد توجه قرار گرفته است و دانش آموزانی که در نظام‌ های قبل دوره متوسطه تحصیل کردند از اول مهر باید براساس دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش ابتدا مدارک تحصیلی خود را با شیوه جدید تطبیق دهند و بعد از آن بقیه دروس را در مدارس بگذرانند .

سلطانیان اظهار کرد : دانش آموزان نظام قدیم محصل در شاخه نظری حتما باید به آخرین منطقه محل تحصیل خودشان مراجعه کرده، درخواست خود را ارائه داده و با آن کارنامه به مدارس جدید رفته و برای ادامه تحصیل اقدام کنند .

منبع : نظر وزارت آموزش و پرورش در مورد برگزاری کنکور نظام قدیم

در ادامه بخوانید: نحوه برگزاری کنکور 1400
  • samiya ghadiri
  • ۰
  • ۰

علی امرایی عضو کمیسیون آموزش دیدبان شفافیت و عدالت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت:  سال ۹۸ برای نخستین‌بار کنکور سراسری با دو نوع سوال نظام قدیم و جدید برگزار شد.

وی افزود: سازمان سنجش آموزش کشور برای ارزیابی مناسب میان داوطلبان کنکور ۹۸ از روش هم ترازی استفاده کرد تا حق داوطلبان نظام قدیم یا جدید ضایع نشود. نخستین سوالی که در ذهن دانش آموزان خطور کرد این بود که داوطلبان نظام قدیم تا چه زمانی می توانند بر اساس منابع تحصیلی خودشان آزمون بدهند.

کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ به صورت تک نظام (نظام جدید) برگزار می شود

عضو کمیسیون آموزش دیدبان شفافیت و عدالت کشور در ادامه گفت: برای نخستین‌ بار این سوال مورد پرسش قرار گرفت که رئیس وقت سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش پاسخ داد حداقل تا ۳ سال تحصیلی داوطلبان نظام قدیم می‌توانند همزمان با داوطلبان نظام جدید، اما بر اساس منابع تحصیلی خودشان آزمون دهند. 

امرایی اضافه کرد: در سال ۹۸ کنکور به صورت مشترک میان داوطلبان نظام قدیم و جدید برگزار شد. در سال ۹۹ آزمون مشترک ابتدا با مخالفت‌هایی رو به رو شد که در نهایت با اعتراض داوطلبان نظام قدیم بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو، کنکور ۹۹ که به تازگی نیز برگزار شد به صورت مشترک میان داوطلبان نظام قدیم و جدید بر اساس منابع تحصیلی خودشان بود.

بیشتر بخوانید: نحوه برگزاری کنکور 1400

وی گفت: حال با نزدیک شدن به کنکور سراسری ۱۴۰۰ مقامات ارشد وزارت علوم و سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرده‌اند که کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ به صورت تک نظام (نظام جدید) برگزار می شود.

عضو کمیسیون آموزش دیدبان شفافیت و عدالت کشور با بیان اینکه موضوع تمدید کنکور نظام قدیم در سال ۱۴۰۰ از سه نظر حائز اهمیت است، گفت: نخستین مورد محدود بودن ظرفیت رشته‌های خاص و پرطرفدار است که با توجه به اینکه سالانه داوطلبان بسیار زیادی پشت کنکور باقی می‌مانند تا بتوانند به رشته دلخواه خودشان برسند که از علل فاصله زمانی بین فارغ التحصیل شدگان دانش آموزی و ورود به دانشگاه ظرفیت محدود رشته‌های خاص و پرطرفدار است و باعث می‌شود عده‌ای از داوطلبان نظام قدیم تا چند سال پشت کنکور بمانند لذا این نیاز احساس می‌شود که فرصتی مجدد به این داوطلبان داده شود.

همچنین امرایی به موضوع دوم که ناتوانی خانواده‌ها از تامین مخارج منابع کمک آموزشی برای فرزندان است اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش سرسام آور قیمت‌ها و مشکلات معیشتی عدیده موجود در جامعه کرونازده امروز، اگر کنکور سراسری برای داوطلبان نظام قدیم آموزشی تمدید نشود داوطلبان باید به اجبار نظام تحصیلی خود را تغییر داده که ناچار به سمت منابع آموزشی جدید می‌آیند که عده‌ای توانایی خرید منابع جدید را ندارند و سبب می‌شود که یا آمادگی لازم جهت شرکت در کنکور را نداشته باشند یا از تحصیل محروم مانده که این مهم هم آسیب‌های خاص خود را برای آنان به همراه خواهد داشت.

وی به موضوع سوم که عدم تحصیل داوطلبان نظام قدیم براساس منابع نظام جدید است، خاطرنشان کرد: داوطلبان نظام قدیم در طول ۱۲ سال تحصیل حتی یک کلمه بر اساس منابع نظام جدید آموزش ندیده‌اند و تمام آموزش‌ها بر اساس نظام قدیم بوده و هرگز نمی‌توان انتظار داشت که این داوطلبان تنها بر اساس مطالعه کتب نظام جدید و بدون تدریس از سوی معلم با سوالات نظام جدید مواجه شوند و در رقابتی ناعادلانه محک بخورند.

مرایی در ادامه اضافه کرد: با آگاهی به ۳ مورد بالا مسؤولین وزارت علوم، سازمان سنجش و سایر همکاران در شورای سنجش و پذیرش دانشجو باید به کمک داوطلبان نظام قدیم بیایند و یکبار برای آخرین بار اعلام کنند که سال ۱۴۰۰ آخرین کنکور مشترک بین داوطلبان نظام قدیم و جدید خواهد بود.

عضو کمیسیون آموزش دیدبان شفافیت و عدالت کشور افزود: حدود ۳۰ هزار امضا از سوی داوطلبان نظام قدیم دریافت کردیم و در نخستین جلسه دیده‌بان شفافیت و عدالت کشور این موضوع را مطرح کرده‌ایم که با موافقت اعضا نامه‌ای رسمی خطاب به کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی و همچنین سازمان سنجش آموزش کشور ارسال کرده که پس از ارسال نامه، کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی این موضوع را در دستور کار قرار داد و پیگیر مساله کنکور 1400 شد .

وی در پایان گفت : کمیسیون آموزش مجلس نیز در حال جمع آوری اطلاعات درمورد  تعداد دقیق داوطلبان نظام قدیم است که بر اساس تعداد ، بهتر بتوانند تصمیم‌گیری کنند البته تمدید کنکور نظام قدیم نیاز به قانون جدید ندارد و تنها بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو می‌توان کنکور سال ۱۴۰۰ را برای هر دو نظام قدیم و جدید برگزار کرد .

منبع : دلایل تمدید کنکور نظام قدیم 1400

در ادامه بخوانید: منابع کنکور سراسری

  • samiya ghadiri
  • ۰
  • ۰

رئیس سازمان سنجش ابراهیم خدایی توضیحاتی در رابطه با تمدید نشدن کنکور نظام قدیم در سال ۱۴۰۰ ارائه کرد .

ابراهیم خدایی ، رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور در حاشیه جلسه نقشه جامع علمی کشور و در جمع خبرنگاران درباره زمان دقیق اعلام نتایج کنکور سراسری گفت : نتایج کنکور سراسری حداکثر تا ۱۰ آبان اعلام می‌شود .

او در پاسخ به انتقادات مطرح شده پیرامون علت دیر اعلام شدن برخی از نتایج کنکور‌های سراسری گفت : سازمان سنجش بد قولی نکرده است و علت دیر اعلام شدن نتایج نهایی کنکور ، بحث‌های مربوط به مصاحبه و محدودیت‌هایی کرونایی بود که در این مسیر مشکلاتی را به وجود آورد .

خدایی درباره علت تمدید نشدن کنکور نظام قدیم تصریح کرد : تمدید نشدن کنکور نظام قدیم یک مسئله چند وجهی است . این مسئله یک بار در کمیسیون آموزش مجلس مورد بررسی قرار گرفت و یک بار در شورای سنجش و پذیرش که مهر۹۹ برگزار شد .

او ادامه داد : تشکیک در اعداد و ارقام داوطلبان کنکور نظام قدیم کار درستی نیست. افرادی که به اطلاعات درست و دقیق دسترسی ندارند نباید آمار و ارقام عجیب و قریب ارائه دهند.

خدایی گفت: در کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ تعداد ۲۵۹ هزار نفر داوطلب نظام قدیم داشتیم . از این تعداد حدود ۶۳ هزار نفر از داوطلبان نظام قدیم با توجه به اختیاری بودن انتخاب نظام قدیم، نظام ۶_۳_۳ یا همان نظام جدید را انتخاب کردند.

معاون وزیر علوم ادامه داد: تعداد سوالات چاپ شده کنکور سراسری سازمان سنجش در سال جاری ۱۹۶ هزار نسخه بوده است که از این تعداد ۵۳ هزار نفر از داوطلبان فارغ التحصیل کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند و بقیه یعنی حدود ۱۴۲ هزار نفر داوطلبانی هستند که حداقل ۳ مرتبه در کنکور شرکت کرده اند. از این تعداد هم ۱۱۷ هزار نفر در گروه آزمایشی علوم تجربی بودند و همه آن‌ها هم علاقه دارند که به ۳ رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی بروند و در سایر گروه‌ها آزمایشی زیر ۸ درصد از داوطلبان در کنکور نظام قدیم شرکت کرده اند .

رئیس سازمان سنجش افزود : اعداد و ارقامی که توسط برخی منتشر و اعلام می‌شود درست نیست؛ از این رو از تمام کسانی که به اطلاعات موثق دسترسی ندارند درخواست می‌شود که با انتشار اطلاعات نادرست ذهن جامعه را مغشوش نکنند .

بیشتر بخوانید: نحوه برگزاری کنکور 1400

خدایی گفت: آخرین مرتبه‌ای که داوطلبان نظام قدیم در کنکور شرکت کرده اند ۳ سال پیش یعنی سال ۱۳۹۷ بوده است. یعنی این داوطلبان حداقل ۳ مرتبه یعنی سال‌های ۹۷، ۹۸ و ۹۹ کنکور نظام قدیم را امتحان داده اند.  شورای سنجش و پذیرش در سال ۱۳۹۷ مصوبه‌ای مبنی بر این داشت که سال ۱۳۹۹ برای آخرین مرتبه‌ای است که کنکور نظام قدیم برگزار شود .

طرح سوالات نظام قدیم برای ۳ سال

خدایی در ادامه با طرح این پرسش که اصل مشکل نظام قدیم و جدید کجا اتفاق می‌افتد ، توضیح داد : نظام آموزشی قدیم در سال ۹۷ برای آخرین سال اجرا شده است یعنی نظام آموزش متوسطه از ۳ سال قبل از آن یعنی سال ۱۳۹۴ عوض شده است و ما ۳ سال در کنکور سراسری از نظام قدیم و جدید سوالات مشترک داده ایم .

معاون وزیر علوم بیان کرد : سازمان سنجش برای اینکه سوالاتش همطراز و دارای درجه سختی و دشواری یکسان باشد، مجبور است بر بخش مشترکات سوالات نظام جدید و قدیم توجه و تأکید کند.

رئیس سازمان سنجش افزود : از مباحث جدید نظام آموزشی متوسطه سوالات کمتری طرح کرده ایم تا سوالات همطراز باشد. نتیجه این امر این است که نه دانش آموز و نه معلم به تغییرات نظام آموزش متوسطه جدید که بیشتر از ۶ سال است بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شروع شده است، توجه نمی‌کند .

خدایی تاکید کرد: ما با ادامه دار کردن کنکور نظام قدیم بحث اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و سند نقشه جامع علمی کشور را به خاطر بخش مشترک سوالات معطل نگه داشته ایم و جلوی درست اجرا شدن آن‌ها را گرفته ایم .

نمی‌توانیم سیستم آموزشی را معطل نظام قدیمی‌ ها کنیم

معاون وزیر علوم بیان کرد: این امکان وجود ندارد که کل سیستم آموزشی کشور معطل تعدادی از داوطلبان نگه داشته شود که فقط می‌خواهند به رشته‌های پزشکی و داندانپزشکی و داروسازی وارد شوند. ما این تغییرات را از قبل اعلام کرده ایم و کل استدلال‌ ها را شورای سنجش و آموزش شنیده و در کمیسیون آموزش مجلس هم بحث فراوان شده است و نهایتا این تصمیمی که در قالب مصوبه شورای سنجش و آموزش گرفته شد این بود که این موضوع عدم تمدید کنکور نظام قدیم برای سال ۱۴۰۰ تعیین تکلیف شود و دستور کار دیگری وجود ندارد که مجددا وارد شورای سنجش و آموزش ارائه شود .

پرونده کنکور نظام قدیم بسته شد

رئیس سازمان سنجش افزود : از نظر شورای سنجش و آموزش کلا پرونده نظام جدید و قدیم بسته شده و از سال آینده فقط سوالات نظام جدید ارائه خواهد شد .

او گفت : محتوای درسی نظام جدید از نظام قدیم ساده‌تر است و توصیه می‌شود که داوطلبان در یک سال باقی مانده به صورت مناسبتری درس بخوانند تا نتیجه لازم را کسب کنند .

منبع : اعلام جزئیات تمدید نشدن کنکور نظام قدیم توسط سازمان سنجش

در ادامه بخوانید: منابع کنکور سراسری

  • samiya ghadiri
  • ۰
  • ۰

سازمان سنجش در اطلاعیه ای زمان و نحوه ثبت نام پذیرفته شدگان نهایی دانشگاه های سراسری 99 را اعلام کرد .

به اطلاع پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌ های مختلف تحصیلی با آزمون دوره‌های روزانه ،‌ نوبت‌دوم  ( شبانه ) ، دانشگاه ‌پیام ‌نور ، پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی ، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی ، رشته‌های تحصیلی مجازی ، پردیس و شهریه‌پرداز دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور و همچنین رشته‌های تحصیلی پزشکی، دندانپزشکی ، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی 1400-1399 می رساند نتایج آزمون در درگاه اطلاع‌ رسانی ‌سازمان ‌سنجش ‌آموزش‌ کشور به ‌نشانی : www .sanjesh .org قرار گرفته است .

 توضیحات کلی برای اطلاع همه متقاضیان :

1- پذیرفته‌شدگان برای اطلاع از نحوه، تاریخ و مدارک لازم برای ثبت‌نام ( علاوه بر مدارک مندرج در این اطلاعیه ) ضرورت دارد از تاریخ 99/08/14 به درگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه و یا موسسه آموزش عالی محل قبولی خود مراجعه نمایند . عدم اقدام به موقع پذیرفته‌شدگان برای ثبت‌نام به منزله انصراف قطعی آنها از تحصیل تلقی خواهد شد .

2-‌ نتایج دانشگاه آزاد مربوط به سایر رشته‌های تحصیلی ( بجز رشته‌های تحصیلی پزشکی ، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی ) دانشگاه آزاد اسلامی همزمان از طریق درگاه اطلاع رسانی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی اعلام می‌گردد . متقاضیانی که هم در ردیف پذیرفته‌شدگان یکی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و هم در ردیف پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد اسلامی قرار می‌گیرند توجه داشته باشند که منحصراً می‌توانند در یکی از کدرشته‌ محل های قبولی ثبت ‌نام نمایند و به عبارتی مجاز به ثبت‌نام در هر دو محل قبولی نمی‌باشند، در غیر این صورت مطابق ضوابط با آنها رفتار خواهد شد .

3 - آن‌دسته از متقاضیانی که در مرحله اعلام نتایج رشته‌های تحصیلی پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی ( در تاریخ 99/07/24 ) در ردیف پذیرفته شدگان نهایی قرار گرفته‌اند و هم اکنون نیز در ردیف پذیرفته‌شدگان رشته‌های تحصیلی با آزمون قرار دارند، می ‌بایست از دو رشته قبولی اعلام شده یکی را به دلخواه انتخاب و در آن رشته ثبت‌نام و به تحصیل بپردازند و ثبت‌نام در یک رشته تحصیلی به منزله انصراف از رشته دیگر تلقی خواهد شد .

تبصره : براساس مصوبه بیست و سومین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مورخ 99/04/24، به اطلاع متقاضیانی که در ردیف قبولین نهایی مرحله پذیرش با سوابق تحصیلی   (رشته های بدون آزمون ) قرار گرفته‌اند ، می‌رساند چنانچه هم اکنون نیز در ردیف قبولین رشته‌های با آزمون هستند ، و تمایل به تحصیل در رشته‌های با آزمون را دارند، تمامی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی موظف به همکاری با داوطلب و عودت مدارک و شهریه اخذ شده برای ثبت‌نام در رشته های بدون آزمون می ‌باشند .

4-‌ برای پذیرفته‌شدگان و همچنین آن‌دسته از متقاضیانی که فرم انتخاب‌ رشته اینترنتی خود را تکمیل نموده‌اند ولی پذیرفته نشده‌اند ، کارنامه علمی تحت عنوان کارنامه سبز ، حاوی رتبه متقاضی در هر یک از کدرشته‌های انتخابی در بین متقاضیان کدرشته مزبور در سهمیه مربوط، با توجه به نمره کل وی در همان کدرشته و همچنین رتبه آخرین نفر پذیرفته ‌شده در هر یک از کدرشته ‌های انتخابی و اطلاعات مفید دیگر تا روز پنجشنبه مورخ 99/08/15 در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قرار داده خواهد شد .

5-‌ تغییرات منعکس شده به این سازمان در خصوص وضعیت متقاضیان پس از اعلام نتایج اولیه از قبیل اصلاح سوابق تحصیلی واصله از سوی وزارت آموزش و پرورش و یا اعمال سهمیه از سوی ارگانهای ذیربط و  . . . در نتیجه نهایی ذینفع اعمال گردیده است . ضمناً متقاضیان می‌توانند همزمان با انتشار کارنامه نهایی کنکور سراسری  ( در تاریخ 99/08/15 ) کارنامه نتیجه مرحله اول اصلاح شده خود را نیز مشاهده نمایند .

6- اسامی قبولی های کنکور در رشته‌های تحصیلی دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان اعلام نخواهد شد . با پذیرفته‌شدگان برای انجام مراحل ثبت‌نام توسط دانشگاه مذکور هماهنگی لازم بعمل خواهد آمد .

7- در رشته‌های ‌تحصیلی تربیت مروج سیاسی   (کد 35834 ) و مدیریت فرهنگی هنری   (کد 35835 ) مرکز آموزش عالی تربیت مربی عقیدتی سیاسی سپاه- قم ، بدلیل عدم ارسال نتایج مراحل مصاحبه ، معاینه و سایر مراحل گزینش متقاضیان از سوی موسسه مذکور، هیچ متقاضی به عنوان پذیرفته‌شده نهایی اعلام نخواهد شد . متقاضیان در صورت داشتن هر گونه سوال می ‌توانند با مرکز ذیربط تماس حاصل نمایند .

8- اسامی پذیرفته‌شدگان رشته‌های تحصیلی دانشگاه امام صادق (ع ) متعاقبا از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان اعلام خواهد شد .

 توضیح درخصوص معرفی شدگان مرحله دوم برای رشته های دارای شرایط خاص :  کدهای 11 و 17   (دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی ) ، 12 ( دانشگاه شاهد ) ، 14 ( دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری دادگستری )، 15   ( مدیریت بیمه اکو دانشگاه علامه طباطبایی ) ، 18 ( دانشکده غیرانتفاعی رفاه )، 19   (دکتری بیوتکنولوژی دانشگاه تهران )، 20   (بورسیه سپاه  ) ، 21   ( دانشگاه شهید مطهری ) ، 22   (بورسیه وزارت دفاع  )، 23   (دانشگاه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ) ، 24  ( معارف اسلامی و ارشاد دانشگاه غیرانتفاعی امام رضا «ع» مشهد ) ، 25   ( بورسیه ارتش ) ، 26  ( بورسیه نیروی انتظامی ) ، 29 ( رشته کاردانی و کارشناسی فوریتهای پزشکی و پیش‌بیمارستانی دانشگاه‌های علوم پزشکی ) و 30   ( مرکز آموزش عالی تربیت مربی عقیدتی سیاسی سپاه-قم )

بیشتر بخوانید: اعلام نتایج دانشگاه فرهنگیان

  1- آن دسته از پذیرفته‌شدگانی که برای آنان بجای کدرشته قبولی، یکی از کدهای فوق اعلام شده به منزله آن است که منحصراً در کدرشته مذکور نمره علمی لازم را دارا بوده و در ردیف معرفی‌شدگان یکی از کدرشته‌های موسسات مذکور قرار گرفته‌اند . 

   2- آن دسته از پذیرفته‌شدگانی که علاوه بر کدرشته قبولی اعلام شده   (5 رقمی )، یکی از کدهای 2 رقمی فوق نیز در اعلام نتایج برای آنها مشخص گردیده، توجه داشته ‌باشند که به دلیل داشتن نمره علمی لازم در اولویت قبل از رشته‌ قبولی اعلامی، در ردیف معرفی‌شدگان یکی از کدرشته‌های موسسه مذکور نیز قرار گرفته‌اند .

 3- متقاضیان فوق   (متقاضیانی که برای آنان یکی از کدهای 11، 17، 12، 14، 15، 18 ،19 ،20، 21 ، 22 ، 23 ، 24، 25، 26، 29 و 30 اعلام شده است ) لازم است براساس برنامه زمانی که در اطلاعیه‌ روز پنجشنبه مورخ 99/08/15 از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان منتشر خواهد شد ، برای مصاحبه به آدرس محل اعلام شده در اطلاعیه مراجعه نمایند .

بدیهی است عدم مراجعه برای شرکت در مصاحبه و سایر مراحل گزینش رشته‌های مذکور به منزله انصراف از رشته ذیربط تلقی می‌گردد و آن دسته از متقاضیانی که دارای کد قبولی دیگری می‌باشند می ‌توانند در کدرشته قبولی اعلام شده ثبت‌نام نموده و به ادامه تحصیل بپردازند . لازم به تاکید است آن دسته از متقاضیانی که در کد‌رشته قبولی دیگری نام آنان اعلام شده، در صورتی که در مراحل مصاحبه و گزینش شرکت نموده و پس از تایید در ردیف پذیرفته‌شدگان نهایی رشته جدید قرار بگیرند، قبولی آنها در کدرشته اعلام شده قبلی   (رشته‌ای که هم اکنون اعلام شده با کد 5 رقمی ) باطل خواهد شد .

 مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام از پذیرفته‌شدگان :

- هر یک از پذیرفته‌شدگان کدرشته‌های امتحانی   (پذیرش با آزمون ) لازم است حسب مورد مطابق جدول ذیل، مدارک لازم را برای ثبت‌نام در دانشگاه و یا مؤسسه آموزش عالی محل  قبولی تهیه و ارائه نمایند .

 

ردیف مورد (دیپلم ‌یا مدرک‌ تحصیلی) نوع مدرک توضیح و موارد بررسی
1- نظام‌ قدیم ‌آموزش‌ متوسطه - اصل ‌یا گواهی ‌مدرک تحصیلی دوره چهار ساله یا دوره شش ساله دبیرستان و یا هنرستان با مهر و امضای مدیر دبیرستان و یا هنرستان با درج نوع دیپلم ، بخش و شهرستان محل اخذ دیپلم. - بخش ‌و شهرستان ‌محل ‌‌اخذ دیپلم، سال ما قبل و دو سال ماقبل دیپلم می‌بایست ‌با سه سال تحصیل‌ مندرج ‌در فایل ارسالی یکسان باشد.
1-2 - گواهی ‌تحصیلی ‌سال ‌ماقبل و 2 سال‌ ‌ماقبل دیپلم با درج‌ بخش‌ و شهرستان ‌محل تحصیل‌ با مهر و امضای ‌مدیر دبیرستان و یا‌ هنرستان با درج بخش ‌و شهرستان ‌سال ‌ماقبل ‌و 2 سال قبل از دیپلم. - تاریخ اخذ دیپلم در هر یک از رشته‌های ‌تحصیلی نیمسال اول‌ باید حداکثر تا پایان 99/06/31 و برای رشته‌های تحصیلی پذیرش برای نیمسال دوم باید حداکثر تا تاریخ 99/11/30 باشد در غیر اینصورت قبولی فرد باطل خواهد شد.
2-1 نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی ‌واحدی - اصل مدرک یا گواهی پایان دوره پیش‌دانشگاهی با مهر و امضای مدیر مرکز پیش‌دانشگاهی با درج رشته تحصیلی ، بخش و شهرستان محل اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی . - تاریخ اخذ دوره پیش‌دانشگاهی در هر یک‌ از رشته‌های تحصیلی نیمسال اول باید حداکثر تا پایان 99/06/31 و برای رشته‌های تحصیلی پذیرش برای نیمسال دوم باید حداکثر تا تاریخ 99/11/30 باشد در غیر اینصورت قبولی فرد باطل خواهد شد.
2-2 - اصل ‌مدرک ‌‌یا گواهی ‌‌دیپلم ‌‌متوسطه‌ ‌نظام‌ آموزشی ترمی واحدی / سالی واحدی با مهر و امضای مدیر دبیرستان ‌و ‌یا هنرستان با درج بخش و شهرستان ‌محل اخذ مدرک. - بخش‌ و شهرستان ‌محل ‌اخذ مدرک‌ دوره‌‌ پیش‌دانشگاهی، اخذ دیپلم‌ و سال ‌ماقبل ‌از دیپلم‌ می‌بایست باسه‌سال تحصیل مندرج تقاضانامه ثبت نامی یکسان باشد.
2-3 - اصل ‌مدرک‌ و ‌یا گواهی ‌سال‌ ما قبل ‌دیپلم‌ با مهر و امضای مدیر دبیرستان ‌و ‌یا هنرستان ‌با درج بخش و شهرستان‌ محل اخذ مدرک.  
2-4 - اصل کارنامه تحصیلی دیپلم متوسطه نظام ‌نظام‌ آموزشی ترمی واحدی / سالی واحدی (ریاضی‌ فیزیک، علوم تجربی ، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی ) در هر یک‌ از سال‌های 1384 به بعد با امضاء و مهر دبیرستان یا سازمان آموزش و پرورش. - بررسی دقیق نمرات دروس مؤثر در کارنامه با نمرات مندرج در اطلاعات دریافتی از پرتال‌سازمان.
5-Feb - اصل کارنامه تحصیلی دوره پیش‌دانشگاهی (ریاضی ‌فیزیک ، علوم‌تجربی، علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی و هنر) از سال 1391 با امضاء و مهر دبیرستان یا سازمان آموزش و پرورش - عنوان دیپلم و پیش‌دانشگاهی ارائه شده با عنوان دیپلم و پیش‌دانشگاهی مندرج در تقاضانامه ثبت نامی باشد.
3-1 نظام آموزشی جدید - اصل ‌مدرک ‌‌یا گواهی موقت پایان تحصیلات ‌‌دوره دوم متوسطه با مُهر و امضای مدیر دبیرستان با درج بخش و شهرستان ‌محل اخذ مدرک. - تاریخ اخذ مدرک تحصیلی پایه دوازدهم در هر یک‌ از رشته‌های تحصیلی برای نیمسال اول باید حداکثر تا پایان 31/6/99 و برای رشته‌های تحصیلی پذیرش در نیمسال دوم باید حداکثر تا تاریخ 99/11/30 باشد در غیر اینصورت قبولی فرد باطل خواهد شد.
3-2 (3-3-6) - بخش‌ و شهرستان ‌محل ‌اخذ مدرک‌ تحصیلی پایه‌های دهم‌ تا دوازدهم، می‌بایست ‌با سه ‌سال تحصیل‌ مندرج تقاضانامه ثبت نامی یکسان باشد.
  - فرم 602 (گزارش کلی سوابق تحصیلی پایه‌های دهم تا دوازدهم) قابل دریافت از دبیرستان محل تحصیل با مهر و امضای مدیر یا معاون اجرایی دبیرستان.  
3-3   - اصل کارنامه تحصیلی سه سال آخر دبیرستان ( پایه دهم تا دوازدهم ) با امضاء و مهر دبیرستان یا ادارت آموزش و پرورش . --------------------------------------
4 دانشجویان: اخراجی آموزشی و یا انصرافی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی - اصل فرم انصراف از تحصیل -دانشجویان اخراجی آموزشی و یا دانشجوی انصرافی دوره روزانه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی حداکثر تا تاریخ 99/02/31 لازم است فرم انصراف از تحصیل و گواهی تسویه حساب کامل تأیید شده دانشگاه و اداره کل امور دانشجویان داخل ارائه نمایند. (فرم شماره 2 – ص 70 دفترچه شماره 1)
5 دارندگان مدرک‌ معادل‌کاردانی‌ - اصل مدرک و یا گواهی دانش‌آموختگی در دوره‌ی معادل. - در خصوص ‌دارندگان ‌مدرک‌ معادل‌ مفاد بخشنامه شماره 77633/2 مورخ 28/5/92 معاونت ‌آموزشی‌ وزارت‌ متبوع‌ ملاک ‌عمل بوده و بررسی‌های لازم می‌بایست براساس این بخشنامه صورت‌ گیرد. ضمناً قبولی ‌پذیرفته‌شدگان دارای مدرک معادل که مشمول مفاد بخشنامه‌ مذکور نمی‌باشند، لغو خواهد شد.
6 دارندگان‌ مدرک کاردانی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی - اصل و یا گواهی مدرک دوره کاردانی ( فوق دیپلم). - تاریخ اخذ مدرک ‌کاردانی برای رشته‌های تحصیلی نیمسال اول باید حداکثر تا پایان 99/07/30 و برای رشته‌های تحصیلی پذیرش برای نیمسال دوم باید حداکثر تا تاریخ 99/11/30 و مشخص بودن وضعیت نظام وظیفه برای آقایان باشد در غیر اینصورت قبولی فرد باطل خواهد شد.
7 ‌دارندگان‌ مدرک کاردانی ‌گروه ‌آموزشی پزشکی - پایان‌‌ طرح‌ نیروی ‌انسانی‌ تاریخ 99/07/30 ( فارغ‌التحصیلان رشته‌های گروه آموزش پزشکی ) پذیرفته‌شدگان ‌رشته‌های تحصیلی نیمسال ‌اول ‌و یا 99/11/30 برای ‌رشته ‌های تحصیلی پذیرش برای ‌نیمسال‌ دوم باشد.
8 دارندگان مدرک کاردانی پیوسته و ناپیوسته نظام جدید - اصل‌ و یا گواهی ‌مدرک‌ کاردانی‌ پیوسته ‌آموزشکده‌های فنی‌ و حرفه‌ای ، دانشگاه جامع‌ علمی –کاربردی و یا دانشگاه آزاد اسلامی. - با قید تاریخ اخذ مدرک ‌کاردانی برای رشته‌های تحصیلی نیمسال اول باید حداکثر تا پایان 99/07/30 و برای رشته‌های تحصیلی پذیرش در نیمسال دوم باید حداکثر تا تاریخ 99/11/30 باشد در غیر اینصورت قبولی فرد باطل خواهد شد.
- اصل یا گواهی تحصیلی سال اول، دوم و سوم دبیرستان و یا هنرستان با مهر و امضای مدیر دبیرستان‌ و ‌یا هنرستان با درج بخش و شهرستان‌ محل اخذ مدرک. - شرط معدل برای ثبت‌نام ملاک نمی‌باشد.
- مدرک کاردانی پیوسته بدون شرط معدل به جای مدرک پیش‌دانشگاهی‌ برای پذیرفته‌شدگان ملاک عمل ‌و قابل‌قبول می‌باشد‌. - بخش‌ و شهرستان ‌محل ‌اخذ سال تحصیلی اول، دوم و سوم ‌می‌بایست با سه‌‌سال ذکر شده در فایل ارسالی یکسان‌ باشد.
  - دیپلمه‌های ‌فنی مشمول سوابق نمی‌شوند.
9 کارمندان دولت - اصل‌ حکم‌ مرخصی‌ سالانه ‌یا موافقت ‌رسمی‌ و بدون ‌قید و شرط. --------------------------------------
10 گواهی اشتغال - تصویر حکم کارگزینی برای کارکنان رسمی ، پیمانی ، شاغلین‌ و بازنشستگان‌ وزارتخانه‌های علوم ، تحقیقات و فناوری ‌و بهداشت‌، درمان و آموزش پزشکی و سایر مؤسسات آموزشی تابعه وزارتخانه‌های مذکور. --------------------------------------
11 کارکنان ‌رسمی ‌وزارت‌ علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه‌ها و مؤسسات ‌آموزشی و پژوهشی وابسته پذیرفته‌شده در ‌رشته‌های‌‌ تحصیلی‌‌ نوبت ‌دوم (شبانه)  - اصل‌ حکم ‌استخدامی و یا گواهی رسمی مشمول سازمان اداری و استخدامی کشور. --------------------------------------
12 کارکنان دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی پذیرفته‌ شده در ‌‌رشته‌های‌‌ تحصیلی‌ نوبت‌ دوم (شبانه)  - اصل‌ گواهی مبنی بر داشتن شرایط بومی و همچنین داشتن حداقل 3 سال سابقه یکی از انواع استخدام در استان محل قبولی. --------------------------------------
13 دارندگان مدرک حوزی ارائه موافقت نامه رسمی و بدون قید و شرط مدیریت حوزه های علمیه و یا مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان یا اصفهان. بر اساس مصوبه جلسه 368 مورخ 74/11/03 شورای انقلاب فرهنگی، دارندگان مدرک حوزوه علمیه فقط در صورت دارا بودن مدرک دیپلم یا پیش‌دانشگاهی می‌توانند در دوره کارشناسی پیوسته ادامه تحصیل دهند.
14 سهمیه مناطق محروم کدرشته‌های مندرج در دفترچه‌های انتخاب رشته‌تحصیلی : - پذیرفته شده می‌بایست حسب مورد و با توجه به کد قبولی بومی یکی از استان‌های: ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان،‌ کردستان، کرمانشاه، ‌کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و هرمزگان مطابق ضوابط مندرج در صفحات 21 دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی(شماره 2)‌ باشد.
- علوم‌ ریاضی ‌و فنی (صفحات 84 تا 86)
- علوم‌ تجربی (صفحات 121 و 122)
- علوم انسانی (صفحات 66 و 67)
- هنر (صفحه 48)
- زبان‌های‌خارجی (صفحه 63)‌
15 سهمیه‌ متقاضیان مناطق درگیر بلایای طبیعی ‌و سایر مصوبات کدرشته‌های مندرج در دفترچه‌های انتخاب رشته تحصیلی: - بومی یکی از بخش‌های شهرستان‌های ذیربط.
استان‌های آذربایجان شرقی و غربی،خراسان شمالی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، گلستان و لرستان - علوم ریاضی و فنی (صفحات 87 تا 91) - محل اقامت و یا محل اخذ مدرک تحصیلی سال دوازدهم یا یازدهم و یا دهم (نظام جدید آموزشی 3-3-6) و یا ‌پیش‌دانشگاهی یا دیپلم یا ماقبل دیپلم (نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی واحدی) در یکی ‌از بخش‌ها و یا شهرستان‌های ذیربط ‌باشد.
  - علوم تجربی (صفحات 123 تا 126) - متقاضیان مشمول استفاده از این سهمیه می‌بایست در زمان انتخاب رشته نسبت به دریافت فرم اقامت و یا تحصیل در شهرستان مربوط (مندرج در انتهای دفترچه راهنمای انتخاب رشته) که توسط فرمانداری شهرستان تایید گردیده اقدام می‌نمودند. بدیهی است این فرم می‌بایست در زمان ثبت‌نام به دانشگاه محل قبولی تحویل گردد.
  - علوم انسانی (صفحات 67 تا 69)  
  - هنر (صفحه 49)  
  - زبان‌های خارجی (‌صفحه 63)‌  
16 سهمیه متقاضیان شهرستان‌های جنوب استان کرمان (جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، رودبار، قلعه‌گنج و منوجان) و شهرستان بشاگرد در استان هرمزگان متقاضیان مشمول توضیحات صفحه 21 دفترچه راهنمای انتخاب رشته - ملاک بومی: ارائه گواهی اخذ مدرک تحصیلی سه سال آخر و همچنین محل تولد در یکی از شهرها (یا بخش‌های) مذکور
17 سهمیه 30% دانشجوی بومی از محل اصلاح قانون عدالت آموزشی، مصوبه سال 1392 مجلس‌ محترم‌ شورای‌ اسلامی - ارائه مدرک دال بر بومی بودن با توجه به محل قبولی در رشته‌های تحصیلی مندرج در صفحات 98 تا 121 دفترچه راهنمای انتخاب رشته گروه آزمایشی علوم تجربی - اخذ تعهد خدمت بصورت محضری مبنی بر 3 برابر طول مدت تحصیل از پذیرفته شده.
18 کلیه ‌پذیرفته‌‌شدگان‌ - اصل شناسنامه به انضمام 2 نسخه تصویر از تمام صفحات آن -------------------
19 - اصل کارت ملی به انضمام دو برگ تصویر پشت و روی آن -------------------
20 - 3 ‌قطعه ‌عکس‌ تمام‌رخ ‌4×3 تهیه ‌شده ‌در سال جاری --------------------
21 - اصل‌ و کپی دفترچه بیمه (در صورت دارا بودن) اعم از خدمات درمانی، تأمین اجتماعی، ارتش و ... -------------------
22 ------------------- - باید واجد شرایط‌ عمومی ‌قید شده ‌در دفترچه راهنمای و ثبت‌نام شرکت در آزمون (شماره 1) باشند.
23 کلیه ‌پذیرفته‌‌شدگان (برادران) - مدرک‌ ‌وضعیت ‌نظام ‌وظیفه. - با توجه ‌به ‌یکی از بند‌های مندرج در صفحات 20 تا 22 دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون (شماره 1)

توضیحات و نکاتی در خصوص ردیف‌های جدول فوق :

ردیف 2 و 3  :

* با توجه به برگزاری امتحانات جبرانی دوره پیش‌دانشگاهی ( برای نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی واحدی ) و یا پایه دوازدهم ( برای نظام آموزشی 3-3-6 ) در شهریور ماه ، در صورتی که پذیرفته‌شدگان در زمان ثبت‌نام حسب مورد موفق به ارائه گواهی پیش‌دانشگاهی و یا گواهی پایان تحصیلات ‌‌دوره دوم متوسطه (نظام آموزشی 3-3-6) نگردند ، لازم است تعهدی مبنی بر ارائه گواهی فراغت از تحصیل تا تاریخ‌ 99/07/30 در دانشگاه محل قبولی بدهند. بدیهی است در صورت عدم ارائه گواهی مذکور تا تاریخ 99/07/30 قبولی آنان لغو می‌گردد.

* پذیرفته‌شدگان می‌بایست با مراجعه به سامانه « تأییدیه مدارک تحصیلی وزارت آموزش و پرورش » به آدرسhttps://emt.medu.ir  نسبت به دریافت تاییدیه تحصیلی خود اقدام کرده و فرم مربوط را تکمیل نموده و پس از ثبت اطلاعات و پرداخت هزینه ، کدپیگیری و تأییدیه پرداخت دریافت نمایند .

پذیرفته‌شدگان می‌بایست در مرحله ثبت‌نام الکترونیکی در دانشگاه محل قبولی ، کدپیگیری دریافت شده از سامانه «تاییدیه مدارک تحصیلی وزارت آموزش و پرورش» را در محل مشخص شده در سامانه ثبت‌نام درج نموده و یا در مراجعه حضوری به واحد ثبت‌نام دانشگاه محل قبولی ارائه نمایند.

بیشتر بخوانید: گرفتن تاییدیه تحصیلی اینترنتی

- ردیف 4 :

دانشجویان‌ اخراجی‌ آموزشی‌ موضوع‌ آیین‌نامه‌ آموزشی‌ و همچنین‌ دانشجویان‌ دوره‌ کارشناسی‌ که‌ مدرک‌ معادل‌ کاردانی ( اعم از کاردانی ‌عمومی‌ و یا کاردانی‌ ) را اخذ نموده‌اند نیز مانند مقررات‌ مربوط به‌ دانشجویان‌ انصرافی‌ پس‌ از تسویه‌ حساب‌ کامل‌ با مؤسسه‌ ذیربط و همچنین‌ اداره‌ کل ‌امور دانشجویان‌ داخل‌ و صندوق‌ رفاه‌ دانشجویان‌ وزارت‌ ذیربط و در صورت‌ نداشتن‌ مشکل‌ نظام‌ وظیفه‌ ( برای‌ برادران ‌) هیچ محدودیتی در انتخاب رشته نداشته و حق‌ ثبت ‌نام‌ در رشته قبولی اعلام شده را دارا می ‌باشند . بدیهی‌ است‌ این دسته‌ از متقاضیان می‌توانند تمامی‌ تعهدات‌ مربوط را پس‌ از اتمام‌ تحصیلات‌ خود به‌ صورت‌ یکجا به‌ انجام‌ برسانند.

- ردیف‌ های 5 تا 8 :

1- فارغ‌التحصیلان و یا ‌هریک از دارندگان ‌مدرک ‌کاردانی‌‍ ( فوق‌دیپلم ) دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و یا کاردانی پیوسته آموزشکده‌های فنی‌‌وحرفه‌ای ، دانشگاه جامع‌علمی-کاربردی و یا دانشگاه آزاد اسلامی برای رشته‌های تحصیلی پذیرش برای نیمسال اول سال تحصیلی  1400-1399 که حداکثر تا تاریخ 99/07/30 و برای رشته‌های تحصیلی پذیرش برای نیمسال دوم سال تحصیلی 1400-1399 که تا تاریخ 99/11/30 فارغ‌التحصیل شده‌ اند :

1-1- رشته تحصیلی آن ها مورد تائید وزارت علوم  ، تحقیقات و فناوری یا وزارت ‌بهداشت ، درمان‌ و آموزش پزشکی‌ و یا ‌دانشگاه ‌آزاد اسلامی ‌باشد.

2-1- رشته تحصیلی دوره کاردانی آنان فاقد دوره کارشناسی ناپیوسته باشد .

3-1- در مهلت تعیین شده بعد از اتمام تحصیل و قبل از اعزام به خدمت در آزمون پذیرفته شده‌اند . 

2- در صورت قبولی در رشته‌های تحصیلی گروه آزمایشی ذیربط و در مقطع بالاتر از کاردانی و با احتساب تعدادی از واحدهای دوره‌ کاردانی در دوره ‌بالاتر به نحوی‌ که حداکثر طول‌ مدت‌ تحصیل آنها از کاردانی به مقطع بالاتر 2 سال‌ کمتر از طول‌‌ مدت تحصیل طبق ‌ضوابط‌ وزارت‌ متبوع ‌در همان دوره تحصیلی باشد ، قبولی آنان از نظر نظام وظیفه بلامانع می‌باشد . در غیر اینصورت قبولی ‌آنان لغو می‌گردد.

3- دارندگان مدرک کاردانی (فوق دیپلم دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ) که در هر یک از رشته‌های تحصیلی نیمسال اول پذیرفته ‌شده‌اند چنانچه در حین انجام خدمت ضرورت ( وظیفه عمومی ) هستند با ارائه گواهی از یگان مربوط مبنی بر اینکه دوران خدمت ضرورت ( وظیفه عمومی ‌) آنان تا تاریخ 99/06/31 (برای هر یک از رشته‌های تحصیلی نیمسال اول) و یا تا تاریخ 99/11/30 ( برای هر یک از رشته‌های تحصیلی نیمسال دوم )‌ به پایان خواهد رسید  ، مجاز به ثبت‌نام در رشته قبولی اعلام شده می‌باشند.

4- فارغ‌التحصیلان دوره‌های کاردانی (‌فوق ‌دیپلم دانشگاه‌ها و مؤسسات ‌آموزش‌ عالی‌ ) رشته‌های تحصیلی گروه آموزشی پزشکی (‌اعم از خواهران و برادران‌ ) که خدمات قانونی مقرر آنان ( طرح لایحه نیروی انسانی ) تا تاریخ 99/06/31 به پایان رسیده ‌باشد ، مجاز به انتخاب رشته‌های ‌نیمسال اول‌ و ‌دوم بوده‌اند‌ و ‌فارغ‌التحصیلان دوره‌های مذکور که ‌خدمات قانونی مقرر آنان تا تاریخ 99/11/30 به ‌پایان می‌رسد ، منحصراً مجاز به ‌انتخاب ‌‌رشته‌های ‌‌تحصیلی‌ دارای پذیرش برای ‌نیمسال دوم سال تحصیلی 1400-1399 بوده‌اند. بدیهی است آن دسته از دارندگان‌ مدرک‌ کاردانی (فوق‌دیپلم) رشته‌های ‌تحصیلی گروه آموزشی پزشکی که خدمات قانونی مقرر آنان تا تاریخ 99/11/30 به‌ پایان نخواهد رسید ، مجاز به‌ ثبت‌نام ‌در رشته قبولی (پذیرش برای نیمسال دوم سال جاری هم) نبوده و ‌قبولی آنان ‌لغو خواهد شد. 

 نحوه ارسال درخواست و یا ارتباط غیرحضوری با سازمان سنجش آموزش کشور

1- پذیرفته شدگانی که مدعی هستند در انتخاب رشته خود مرتکب اشتباه شده‌اند و تقاضای بررسی کدرشته اولویت بعدی در فرم انتخاب رشته و یا مجوز شرکت در آزمون سال آینده (برای قبولین رشته های دوره روزانه) را دارند می‌بایست پس از انتشار کارنامه نتایج نهایی کنکور (در تاریخ 15/8/99) تقاضای خود را منحصراً بصورت اینترنتی از طریق سیستم پاسخگویی در درگاه اطلاع رسانی این سازمان «با موضوع بررسی اشتباه در انتخاب رشته و تقاضای اولویت بعدی» حداکثر تا تاریخ 99/08/23 به این سازمان ارسال نمایند. تقاضاهایی که برای طرح این موضوع از سایر روشها و بعد از تاریخ 23/8/99 به این سازمان واصل گردد قابل بررسی و پاسخگویی نخواهد بود. بدیهی است صرفاً مواردی که اشتباه در انتخاب رشته تشخیص داده شود مورد بررسی قرار می گیرد و در سایر موارد لازم است بعد از ثبت نام در کد رشته اعلام شده در دانشگاه یا موسسه محل قبولی از طریق آئین نامه مربوطه اقدام نمایند.

2- باتوجه به عدم  پذیرش حضوری متقاضیان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواستها به صورت الکترونیکی ، متقاضیان در صورت داشتن هر گونه سوال و یا اعتراض به مندرجات کارنامه نتایج نهایی (بجز موضوع ذکر شده در بند 1) می‌توانند حداکثر تا تاریخ 99/08/23 به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس http://darkhast.sanjesh.org  مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت نمایند. پس از ثبت درخواست ، برای متقاضی شماره نامه و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می شود. متقاضیان می توانند پس از دریافت شماره و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه ، به پرتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس http://rahgiri.sanjesh.org  وارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند. به مواردی که از طریق دیگری و یا بعد از تاریخ 99/08/23 واصل شود به هیچ وجه ترتیب اثرداده نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: ثبت درخواست الکترونیکی سازمان سنجش

3- ضمناً متقاضیان در صورت لزوم می‌توانند سوال یا سوالات خود را با بخش پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور و یا در روزها و ساعات اداری با شماره تلفن 42163-021  مطرح نمایند.

 اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص اعلام نتایج نهایی آزمون سراسری سال 1399 در یک نگاه

1- مشاهده نتایج با مراجعه به درگاه سازمان سنجش آموزش کشور و یا مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی و اطلاع از رشته و دانشگاه­/ موسسه محل قبولی.

2- اطلاع از نحوه ، تاریخ و مدارک لازم برای ثبت ­نام با مراجعه (از تاریخ 99/08/14 ) به درگاه اینترنتی دانشگاه / موسسه محل قبولی و بند ج این اطلاعیه.

3- بررسی و تصمیم­گیری در خصوص مراجعه و ثبت­نام در رشته محل قبولی در دانشگاه / موسسه محل قبولی ( با آزمون و یا با سوابق تحصیلی) و یا دانشگاه آزاد اسلامی ( صرفا برای افرادی که دارای دو و یا سه نقطه قبولی هستند)

4- بررسی بند ب توضیحات اطلاعیه در خصوص رشته­ هایا دارای شرایط خاص ( آزمون عملی ، مصاحبه ، معاینه ، گزینش و ...) و اقدام بر اساس زیر بندهای آن

5- متقاضیان پذیرفته نشده در صورت داشتن سوال در خصوص عدم پذیرفته شدن مراجعه به درگاه سازمان تا 99/08/15 و دریافت کارنامه علمی و بررسی و تحلیل وضعیت انتخاب­های خود و نیز در بین سایر متقاضیان کدرشته ­های انتخابی

6- نحوه اقدام برای ارسال درخواست به سازمان سنجش یا داشتن سوال با توجه نوع تقاضا بعد از مشاهده کارنامه نتایج نهایی از تاریخ 99/08/15 به بعد ، طبق بند ج این اطلاعیه.

7- اسامی پذیرفته‌شدگان رشته‌ های تحصیلی دانشگاه امام صادق ( ع ) متعاقبا از طریق درگاه اطلاع ‌رسانی این سازمان اعلام خواهد شد .

 منبع : اطلاعیه پذیرفته شدگان نهایی دانشگاه های سراسری


 

  • samiya ghadiri
  • ۰
  • ۰

سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد در اطلاعیه ای زمان و نحوه ثبت نام پذیرفته شدگان قطعی و ذخیره دانشگاه آزاد 99 در رشته محل های با آزمون را اعلام کرد .

نتایج دانشگاه آزاد برای متقاضیان انتخاب رشته رشته های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی شرکت کننده در آزمون سراسری سال 99 اعلام شد .

به گزارش روابط عمومی مرکزسنجش،پذیرش و فارغ التحصیلی ، داوطلبانی که در دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب رشته کرده اند می توانند با مراجعه به سامانه www.azmoon.org   با درج کد ملی و کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد نتیجه انتخاب رشته خود را مشاهده کنند .

پذیرفته شدگان می توانند روزهای یکشنبه و دوشنبه مورخ 11و 12 آبان ماه با مراجعه به سامانه آموزشیار به آدرس  edu.iau.ac.ir و مطابق جدول زمانی اعلام شده نسبت به ثبت نام خود به صورت مجازی اقدام نمایند .

لازم به ذکر است آن دسته از داوطلبانی که نتایج آن ها به صورت ذخیره اعلام شده است لازم است طی روزهای یکشنبه و دوشنبه مورخ 11و 12 آبان ماه با مراجعه به سامانه  www.azmoon.org  نسبت به ثبت اعلام آمادگی خود برای ثبت نام به صورت اینترنتی اقدام و رسید دریافت نمایند. عدم مراجعه در زمان اعلام شده به منزله انصراف از ثبت نام می باشد و هیچگونه درخواستی پس از زمان اعلام شده دریافت نخواهد شد .

بیشتر بخوانید: قبولی ذخیره دانشگاه آزاد چیست

پس از انقضای مهلت ثبت نام پذیرفته شدگان قطعی، زمان و چگونگی ثبت نام ذخیره هایی که در موعد مقرر فرم اعلام آمادگی را تکمیل نموده اند اعلام خواهد شد.

قبول شدگان دانشگاه آزاد می توانند جهت اطلاع از شرایط و ضوابط ثبت نام به راهنمای ثبت نام  که در سامانه  این مرکز به آدرس sanjesh.iau.ir   قرار گرفته است مراجعه نمایند .

منبع : اطلاعیه پذیرفته شدگان نهایی رشته های با آزمون دانشگاه آزاد

منبع : روابط عمومی مرکز سنجش ، پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی 

  • samiya ghadiri
  • ۰
  • ۰

سازمان سنجش در اطلاعیه جزئیات انتخاب رشته مدال آوران المپیاد های علمی کنکور سراسری 99 را اعلام کرد .

دارندگان مدال های نقره و برنز داخل المپیادهای دانش‌آموزی واجد شرایط استفاده از « آئین‌ نامه پذیرش با آزمون استعدادهای درخشان به شماره 21/77897 مورخ 1393/05/05 مصوب شورای هدایت استعدادهای درخشان وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری » درصورتی‌ که در آزمون سراسری سال 1399 شرکت کرده باشند، باید از تاریخ 1399/08/11 لغایت 1399/08/12 نسبت به ثبت ‌نام و انتخاب 5 کدرشته ‌محل از دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال 1399 (دفترچه شماره 2) اقدام کنند .

• لازم به ذکر است مطابق ماده 2 آیین‌نامه یادشده حداکثر 10 درصد ظرفیت هر کدرشته ‌محل به حائزین شرایط این آیین ‌نامه اعم از دارندگان نشان طلا، نقره و برنز کشوری المپیادهای دانش آموزی، دانشجویان نمونه کشوری در دوره کاردانی ، رتبه های اول تا سوم نهایی جشنواره جوان خوارزمی در دوره‌های دانش آموزی یا کاردانی و دانش آموخته رتبه اول دوره کاردانی به شرط کسب حدنصاب نمره علمی لازم اختصاص می‌یابد ( برای دارندگان نشان‌ های طلا، نقره و برنز کشوری المپیادهای دانش آموزی طبق ابلاغیه شماره 2/21/65664 مورخ 1394/04/07 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری 80 درصد و برای سایرین 90 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در هر کدرشته محل ) . سازمان سنجش آموزش کشور براساس اولویت نمره و انتخاب رشته متقاضیان نسبت به معرفی آن‌ها در ظرفیت تخصیصی اقدام می ‌کند.
در راستای مصوبات ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا مبنی بر اعمال محدودیت در پذیرش حضوری متقاضیان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامتی شما و خانواده های عزیز و برای ارائه خدمات سریع‌تر و دقیق‌تر این سازمان به تمامی متقاضیان، ضمن عذرخواهی از داوطلبان گرامی ، امکان پاسخگویی حضوری وجود ندارد و بررسی و پاسخ‌گویی به درخواست‌ها به صورت اینترنتی انجام می‌شود . لذا خواهشمند است از مراجعه حضوری جداً خودداری فرمایید. سوالات خود را می‌توانید از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش مطرح نمایید .

منبع : انتخاب رشته مدال آوران المپیاد های علمی کنکور سراسری

در ادامه بخوانید: دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری

  • samiya ghadiri
  • ۰
  • ۰

پذیرفته شدگانی که مدعی هستند در انتخاب رشته خود مرتکب اشتباه شده اند و تقاضای بررسی اشتباه در انتخاب رشته و تقاضای اولویت بعدی در فرم انتخاب رشته و یا مجوز شرکت در آزمون سال آینده ( برای قبولین رشته های دوره روزانه ) را دارند می بایست مطابق با دستورالعمل زیر از تاریخ 99/08/15 تا تاریخ 99/08/23 اقدام نمایند .

پس از ورود به سیستم پاسخگویی سازمان سنجش ، درخواست جدید را انتخاب و بعد از آن گزینه آزمون سراسری و سال 99 را انتخاب و تایید نماید سپس با انتخاب گزینه تقاضای بررسی اشتباه در انتخاب رشته نسبت به ثبت درخواست خود تا تاریخ 99/08/23 اقدام نماید.

 

تذکر مهم 1 : به درخواست هایی که به هر طریق بعد از اتمام مهلت تعیین شده ارسال شود ترتیب اثر داده نخواهد شد .

 

تذکر مهم 2 : داوطلبانی که در سیستم پاسخگویی عضو نیستند لازم است پس از ورود به لینک نسبت به عضویت در آن با استفاده از اطلاعات ثبت نام ازمون کارشناسی ارشد اقدام نمایند .

 

تذکر مهم 3 : امکان ثبت درخواست و بررسی در این مورد منحصرا پس از انتشار کارنامه نهایی کنکور سراسری در تاریخ 99/08/15 و مشاهده و بررسی وضعیت انتخاب رشته مندرج در کارنامه نهایی توسط داوطلبان امکانپذیر خواهد بود .

با توجه به اینکه نتیجه بررسی منحصرا از طریق پیامک ارسال می شود، بنابراین به مراجعات حضوری، تماسهای تلفنی و مکاتبات در این زمینه پاسخ داده نمی شود .

زمان پاسخگویی حداکثر یک ماه پس از اخرین مهلت تعیین شده برای ثبت بررسی خواهد بود لذا داوطلبانی که در ازمون پذیرفته شده اند بهتر است تا زمان مشخص شدن نتیجه بررسی در دانشگاه محل قبولی ثبت نام نمایند در غیر اینصورت سازمان مسئولیتی در صورت منفی شدن نتیجه بررسی در کمیسوین موارد خاص نخواهد  داشت . لازم به ذکر است پس از بررسی های لازم توسط کمیسیون موارد خاص نتیجه به نحو مقتضی ( از طریق پیامک ) به داوطلب اطلاع داده خواهد شد .

 منبع : اطلاعیه سازمان سنجش برای مراحل بررسی اعتراض به نتایج کنکور

در ادامه بخوانید: تغییر رشته با کارنامه سبز

  • samiya ghadiri